AB’nin Ehliyet Reformu Tartışma Yaratıyor: Yaşlı Sürücüler İçin Geçerlilik Süresi Azalacak! Güncel

AB’nin Ehliyet Reformu Tartışma Yaratıyor: Yaşlı Sürücüler İçin Geçerlilik Süresi Azalacak! Güncel, başvuru sitemizde AB’nin Ehliyet Reformu Tartışma Yaratıyor: Yaşlı Sürücüler İçin Geçerlilik Süresi Azalacak! ile alakalı araştırma yaptık. 

Avrupa Birliği (AB), trafik kazalarında ölümleri azaltmak için ehliyet sistemini değiştirmeyi planlıyor. Lakin bu plan, yaşlı sürücülerin sürüş kabiliyetlerini daha sık ispatlamalarını gerektiren bir yönetmelik içeriyor.

Bu yönetmeliğe karşı çıkan otomobil kulüpleri ve uzman kişiler, yaşa dayalı ayrımcılık ve işinde uzman sürücülerin göz ardı edilmesi eleştirilerini dile getiriyor.

AB’nin Hedefi: Trafik Kazalarında Sıfır Ölüm

AB aracılığıyla hedeflenen ehliyet reformu, Avrupa genelinde 2050 yılına kadar trafik kazalarında ölümlerin sıfıra indirilmesini planlıyor. Bu hedefe ulaşmak için AB, ehliyetlerin geçerlilik zamanını ve yenilenme koşullarını değiştirmeyi öneriyor. Buna göre, yaşlı sürücülerin sürüş kabiliyetlerine daha sık ispatlamaları gerekecek.

Yaşlı Sürücüler İçin Geçerlilik Süresi Azalacak

Genel olarak hali hazırdaki 15 yıllık ehliyet geçerlilik süresi korunacak fakat yaşlılarda geçerlilik süresi azaltılacak. Ehliyetler 60 yaşından bu yana 7 yıl, 70 yaşından bu yana 5 yıl ve 80 yaşından bu yana yalnızca 2 yıl geçerli olacak. Ehliyetlerin geçerliliği bittiğinde ise yenilenmesi gerekecek. Buna göre, yaşlı sürücüler için trafik uygunluğu kontrolleri amaçlanıyor.

Otomobil Kulüpleri ve Uzmanlar Tepkili

AB’nin planladığı ehliyet reformuyla alakalı Almanya’dan eleştiriler büyüyor. Almanya Otomobil Kulübü’nden yapılan bilgilendirmede, “Belirli yaş grupları için sürüş kabiliyetlerinin kontrol edilmesi zorunluluğunu reddediyoruz. Yaşın ilerlemesi ile birlikte sürüş performansı düşebilir fakat yaşlı sürücülerin kaza riski olan üstü yüksek değil” diye kayıt edildi.

Almanya’nın en büyük Sosyal Yardım Derneği olan WDK’nın başkanı Verena Bent ise, “Sadece yaş sebebiyle yeniden eğitim kurslarına katılma zorunluluğu, yaşa dayalı ayrımcılığa yol açıyor” dedi. Bent, yaşlı sürücülerin genelde daha işinde uzman ve dikkatli olduğunun göz ardı edildiğinin altını çizdi.

Acemi Sürücüler İçin de Kısıtlamalar Geliyor

AB’nin planladığı yeni yönetmelik, acemi sürücüler için de bir çok kısıtlama öngörüyor. Buna göre, acemi sürücüler ilk iki yıl boyunca gece geç saatlerde araç kullanamayacak, alkol limitleri daha düşük olacak ve hız limitleri daha katı olacak. Ayrıca, acemi sürücüler belirli araç tiplerine yahut motor güçlerine göre ehliyet alabilecek.

AB’nin planladığı ehliyet reformu halen resmi olarak sunulmadı fakat önümüzdeki aylarda AB Komisyonu aracılığıyla gündeme getirilmesi bekleniyor. Reformun yürürlüğe girmesi için AB üye ülkelerinin ve Avrupa Parlamentosu’nun onayı gerekiyor.

Yorum yapın