Yazılım şirketleri iyi işletmeler midir?

rent a car 34

konuşmaya geri döndük karlılık hakkında.

Geçenlerde bir teknoloji-finans podcast’i, yazılım şirketi değerlemelerinden, faiz oranlarının etkisinden ve tanınmış teknoloji şirketlerinin ne kadar kârlı olabileceğinden bahsetti.


Borsa yeni başlayanları, pazarları ve parayı keşfediyor.

Oku onu TechCrunch+’ta her sabah ya da al Exchange bülteni her cumartesi.


gösteren bir tablodan alıntı yapmak ters ilişki yatırımcı Chamath Palihapitiya, artan faiz oranları ve teknoloji şirketi gelir katsayıları arasında söz konusu İlginç bir şeyler:

Bence bu çizelge o kadar da yardımcı değil çünkü bunların hepsi kâr getirmeyen yazılım şirketleri. Bu yüzden daha önemli olanın geniş tabanlı dizine bakmak olduğunu düşünüyorum. Bu şirketlerin sorunu şu ki, oranlar %6 veya %3 veya %2 veya %1 olsa bile, bu numara bitti. Bu şirketler, gerçek ürün-pazar uyumunu, karmaşayı nasıl ortadan kaldıracaklarını, orta ve uzun vadeli karlılığı nasıl artıracaklarını bulana kadar bu çıkmazdan çıkamayacaklar. Ve ne yazık ki çoğunun buna giden net bir yolu yok.

Sorun şu ki, Salesforce dışındaki tüm eski, eski yazılım şirketleri hala kârlılığa ulaşamadı. Yani, onlu yaşlarının başında halka açılanlar hala rüzgar emiyor ve para kaybediyor. Bu nedenle, yazılım işletmelerinin uzun vadeli karlar elde ettiği fikri maalesef şimdiye kadar bir safsatadır.

İşte söz konusu grafik:

Görsel Kaynakları: Altimetre

Grafikteki markalamadan da anlayabileceğiniz gibi, Altimeter tarafından yapılmıştır, yani kurucu Brad Gerstner sohbete katıldı podcast yayınlandıktan sonra kendi düşüncelerini tweetledi.

Gerstner daha olumlu bir görüşe sahipti: “Yazılım şirketleri kötü iş modelleri mi? Bu yüzden ekipten birkaç tabloyu bir araya getirmelerini istedim. Endeksteki 61 şirketten sadece 6’sı [negative free cash flow] kenar boşlukları.”

Gerstner, şirketler sepetinin son birkaç çeyrekte büyüme ve serbest nakit akışı marjlarını değiştirdiğine dikkat çekerek devam etti.

Başka bir grafiğe göre (aşağıda gömülü), bu şirketler grubunun 2022’de medyan gelir artışı %26 ve medyan serbest nakit akışı marjları %6 oldu. Bu ölçümler 2023’te neredeyse yer değiştirdi — medyan büyüme oranları %19’a düştü ve medyan serbest nakit akışı marjları %12’ye yükseldi.

Gerstner, yazılım şirketlerinin de zaman içinde daha fazla nakit üretme eğiliminde olduğunu, bu nedenle yazılım şirketleri konusunda iyimser olmak için nedenler olduğunu savundu. Hisse bazlı tazminatın da teknoloji şirketlerinin karlılığı için dikkate alınması gereken bir faktör olması gerektiğine izin verdi.


kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Similar Posts

Bir cevap yazın