terlemek soğuk algınlığına iyi gelir mi

terlemek soğuk algınlığına iyi gelir mi bilgi90’dan bulabilirsiniz

11 adımda griple savaş rehberi

11 adımda griple savaş rehberi

Hastalanmamak için daha başka ne yapabiliriz?
Kahvaltıda kaliteli proteinlerin yer aldığı yumurta, peynir gibi besinler tabağınızda bulunmalı. Haftada iki-üç kez balık yemek ve her gün herhangi bir ara öğünde iki tam ceviz tüketmek sağlığa katkı sağlıyor. Düzensiz ve az uyuyanların vücut direnci zayıfladığı için hastalıklara daha kolay yakalanıyorlar. Beyin, karaciğer, akciğerler hatta kaslarının bile sorunsuz çalışabilmesi için sıcaklığı kontrol edebilmesi ve hormon salgılaması gerek. Uykusuz kalmak vücudun bunları yapmasını zorlaştırıyor.

Kapalı ve kalabalık ortamdan kaçınmak çözüm mü?
Gün içinde farkında olmasak da her yere dokunuyoruz. El sıkışmak, kumanda tutmak, kapı açmak, masaya temas etmek, kalem paylaşmak gibi birçok hareketimizle etkileşim halindeyiz. Dolayısıyla yemek yemeden önce ellerimizi bol köpüklü suyla yıkamamız lazım. Kalabalık (toplu taşım araçları, hastane, kapalı çalışma ortamları ve ortak dinlenme yerleri vb.) ortamlar solunum yoluyla bulaşan hastalıklar için birer istasyon görevi görüyor. Böyle yerler mümkün olduğunca az kullanılmalı.

Gribin en iyi ilacı evde dinlenmek mi?
Vücut direncini artırmanın en iyi yolu, ona kendini onarmak için zaman tanımak. Vücudumuz virüsleri yok etmek için savaşçı hücreler üretiyor. Bu savaşçı hücreleri oluştururken de onu strese sokacak ortamlardan uzak durmak gerek. Çünkü stres altında savaşçı hücrelerin oluşması yavaşlıyor ve vücut direnci düşüyor. Bu durumda iyileşme süreci uzuyor. O nedenle dinlenmek gribin en iyi ilacı diyebiliriz.

Antibiyotik almak şart mı?
İlaç almak, hele hele hemen antibiyotiklere başlamak hiç doğru değil. Antibiyotikler bağırsaklarımızdaki iyi bakteriler olan probiyotikleri de yok ediyor ve bağışıklığımızı düşürüyor. Gerçekten bakteriyel bir enfeksiyon geçirmediğiniz sürece antibiyotikten uzak durmak gerek. Vücudun genel direncini artırıcı sıcak bitki çayları içmek iyi çözüm. Cezveye bir yemek kaşığı kuru nane ve bir bardak su koyup kaynatın. Bu nane çayını süzerek bardağınıza koyun ve bir tatlı kaşığı bal ve yarım limon suyu ekleyerek için.

Terleyerek toksinleri atmak iyileşmek için doğru bir uygulama mı?
Gripte terlemek ateş düşmesine yardımcı olur. Ancak terledikten sonra ılık duş almakta ve pamuklu ince kıyafetler tercih etmekte fayda var. Terli terli oturmak ya da terin üzerinizde kuruması vücut ısımızı negatif etkiliyor, hastalığın şiddetlenmesine neden oluyor.

Daha fazla su içmek bizi neden iyileştirir?
Kış aylarında susama hissi azaldığı için günlük su tüketimi yetersiz kalıyor. Bu durum toksin birikimine zemin hazırlıyor ve hastalıklara yakalanma riski artıyor. Grip ya da soğuk algınlığında ateş ve terlemeyle de su kaybı olduğu için toksinler daha çok birikiyor ve iyileşme süreci uzuyor. Böyle dönemlerde su içmeye ayrıca özen göstermek gerek.

Grip/nezle olmuşsak hangi besinlere sarılmayız?
— Doğal probiyotikler içeren yiyecekleri yani ev yapımı turşu, şalgam suyu, yoğurt, kefir, peynir ve tarhanaya soframızda daha büyük yer açmak gerekiyor.
— Tek başına probiyotik yemek yetmiyor. Bağırsakta prebiyotik etki gösteren pırasa, bamya, soğan, sarmısak, muz, elma ve kurubaklagillere de daha çok yer açacağız.
— C vitamini açısından zengin kivi, limon, turunçgiller ve yeşil yapraklı sebzeler de hastalıkla mücadelede destekçilerimiz.
— Yumurta, balık, et ve organik tavuğu da mutlaka dönüşümlü olarak tüketmek gerek.
— Karabiber, zencefil ve zerdeçalı her tür yemeğe ve içeceğe gönül rahatlığıyla eklenebilir.

Hastalık hissettiyseniz ilk yapmanız gereken ne?
— Ilık ve rahat ortamda bulunun, ağır fizik aktivitelerinden uzak durun.
— Nemlendiriciler ve su buharı kullanarak çevrenin nemini artırın. Çevrenin nemini artırmak göğüs tıkanıklığının kaybolmasına yardım eder.
— Boğaz ağrılarını azaltmak için ılık, tuzlu suyla gargara yapın.
— Enfeksiyon hastalıklarının belirtilerinin başladığı dönemde ek C vitamini ve diğer koruyucu takviyelerin alınması hastalığa karşı bağışıklık sistemimizi güçlendirerek hafif geçirmemizi sağlayabilir.

Hastalar için vitaminli bir iksir tarifi var mı?
— Var. Hem de iki tane… Tavuklu karabiberli tarhana çorbası için iki organik tavuk budunu iyice haşlayın. Etlerini ince ince ayırın. Tavuk suyuyla ev yapımı tarhanayı güzelce pişirin. İçine tavuk etlerini, az zencefil, bol limon ve karabiber ekleyin.
— Prebiyotik değeri çok yüksek olan başka bir içecek için, birer avuç taze pazı, ıspanak, maydanoz, roka, tere, nane, bir yeşil elma, bir kabuklu limon ve bir parça taze zencefili katı sebze sıkacağından geçirin, günde iki bardak kadar için.

BAKALIM NE KADARI AKLIMIZDA KALDI?

Sevgilinize gençliğini hediye edin! | Doktor Bu Ne

Yazı kaynağı : www.hurriyet.com.tr

Soğuk Algınlığına Karşı Önemli Öneriler

Soğuk Algınlığına Karşı Önemli Öneriler

Soğuk havaların etkisi ile kış hastalıkları da artış gösteriyor. Özellikle grip, nezle ve soğuk algınlığı kişiyi aniden yatağa düşürüp,  yaşam kalitesini bozabiliyor. Soğuk algınlığını daha ciddi tablolara yol açmadan hafif bir şekilde atlatmak bazı pratik önerilerle mümkün olabiliyor. Memorial Sağlık GrubuKulak Burun Boğaz Hastalıkları Uzmanları, “Soğuk algınlığına karşı alınabilecek önlemler” ile ilgili bilgi verdi.

Soğuk algınlığının üstesinden gelebilirsiniz

Soğuk algınlığı herkesin zaman zaman yenik düştüğü kronik bir rahatsızlıktır. Nezle-grip virüsleri nedeniyle; kırgınlıkla birlikte burun tıkanıklığı, burun akıntısı, hapşırma ve hatta öksürük şikayetleri Ne yazık ki soğuk algınlığına birden etki edebilecek mucizevi bir tedavi şekli yoktur. Bakteri enfeksiyonlarında etkili olan antibiyotikler ise bu virüslere etki etmemektedir. Kişi genellikle sürekli burnunu çekmekte, kendi kendine ilaç almakta ve belirtilerin geçmesini beklemektedir. Ancak soğuk algınlığını biraz daha konforlu geçirebilmek ve çevreye bulaştırmamak için alınabilecek bazı tedbirler vardır. Bu sayede hastalığın üstesinden daha da çabuk gelinebilir.

Öneriler

Mikroplardan korunma ve çevrenizdekilere bulaşmasını önlemenin yolları

Bu uygulamalar dışında belirtiler ağırlaşmaya devam ediyorsa veya geçmiyorsa mutlaka bir hekime başvurulmalıdır. Ciddi hastalık belirtileri olmayan basit nezlede, belirtileri azaltmak amacıyla semptomatik tedavi uygulanır. Ek olarak yatak istirahati, bol sıvı alınması, ılık tuzlu su ile gargara, akıntı kesici ilaçlar ve parasetamol gibi ağrı kesici ve ateş düşürücüler önerilir.

Grip belirtileri olduğunda ise ev istirahati gereklidir. Nezle tedavisinde kullanılanlara ek olarak nadiren ve zorunlu kalındığında gereksinim duyulan virüslere karşı (antiviral) ilaçlar, belirtilerin süresini ve ciddiyetini azaltmak için kullanılabilir. Bu ilaçlar, genellikle yaşlılar ve gribe bağlı komplikasyon riski yüksek olan genel durumu bozuk hastalar için kullanılır. Bu gibi durumlarda belirtilerin ikinci gününde mutlaka doktor önerisiyle başlanır.

Antibiyotikler ise virüslere etki etmezler. Antibiyotikler gibi reçeteye tabi olan ilaçlar, bakteriyel enfeksiyonun bulunduğu orta kulak iltihabı ve sinüzit gibi durumlarda, doktor tarafından teşhis edildikten sonra reçete edilir. Basit nezle ve grip durumlarında antibiyotik kullanımının bir yararı olmadığı gibi, hastanın karaciğer ve böbreklerinin işlevlerini ağırlaştırır ve ayrıca mikropların antibiyotiklere karşı direnç geliştirmesine de neden olur.

Memorial Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır.

Yazı kaynağı : www.memorial.com.tr

Terlemenin faydaları nelerdir? Soğuk algınlığında ve hastayken ne işe yarar?

Terlemenin faydaları nelerdir? Soğuk algınlığında ve hastayken ne işe yarar?

1. Toksinlerden ve zararlı maddelerden kurtulmaya yardımcı olur

Terlemenin en önemli faydası toksinlerden kurtulmaya yardımcı olması olarak görülmektedir. Bu sayede vücuttan birçok zararlı madde kolayca atılabilir. Bu yüzden soğuk algınlığı gibi hastalıklarda terleme ile yaramaktadır.

2. Kalp ve damar sağlığını korur

Terlemenin bilimsel açıdan kanıtlanmış olan sonuçlarına göre kalp ve damar sağlığını koruduğu görülmektedir. Terleme sayesinde vücut ısısı korunur ve kalp ritmi düzene girer. Doğal olarak terleme sonucunda kalp ve damar sağlığında olumlu bir etki görülür.

3. Derideki gözenekleri açar

Terleme derideki gözenekleri açar ve her zaman açık kalmasını sağlar. Gözeneklerin açık kalması sağlık açısından oldukça yararlı görülmektedir. Bunu sağlamak için düzenli olarak terlemek gerektiği bilinmektedir.

4. Sıvı dengesini korur

Terlemenin önemli bir faydası da sıvı dengesini koruması olarak bilinmektedir. Çünkü vücutta belirli bir miktarda sıvı bulunmaktadır. Terleme yaşanması bu sıvının yaklaşık ‘unu kullanmaktadır. Bu yüzden sıvı dengesini korumak adına terleme işe yaramaktadır.

5. Zararlı bakteri ve mikroplara savaşır

Terleme sayesinde zararlı bakteri ve mikroplar ile savaşılmaktadır. Bu durum vücut için oldukça önemlidir. Aksi halde zararlı bakteri ve mikroplar kişide olumsuz sonuçlar yaratabilir. Terleme ile bu zararlı bakteri ve mikroplar vücuttan atılır. 

Yazı kaynağı : www.posta.com.tr

Yorumların yanıtı sitenin aşağı kısmında

Ali : bilmiyorum, keşke arkadaşlar yorumlarda yanıt versinler.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada
enteresan haberler

Yorum yapın