Spotify, geçen yıl satın aldığı Wordle benzeri müzik tahmin oyunu Heardle’ı kapatıyor
Spotify, Heardle’ı kapatıyor satın aldığı Wordle’den ilham alan müzik tahmin oyunu açıklanmayan bir meblağ için geçen Temmuz. Wordle’a benzer şekilde, Heardle oyunculara popüler bir şarkıyı tahmin etmeleri için altı deneme sunar – ancak kelimeleri oluşturmak için farklı harfler yazmak yerine, oyuncular sanatçıyı ve başlığı tahmin etmek için bir şarkının girişini dinler. Satın alındığı sırada Spotify, Heardle’ın herkes için ücretsiz olarak oynamaya devam edeceğini söyledi. Şimdi şirket, müzik keşfi etrafındaki diğer hedeflerine odaklanmayı amaçladığı için 5 Mayıs’ta Heardle’dan ayrılacak.
Heardle’ı kapatma kararının, Spotify’ın Wordle’den ilham alan platform dışı oynanışa değil, son uygulama değişiklikleri aracılığıyla enerjisinin daha fazlasını müzik keşfine ayırmak istemesinden kaynaklandığını anlıyoruz.
Geçen ay, Spotify önemli bir yeniden tasarım başlattı müzik ve podcast’ler için yeni TikTok tarzı keşif akışlarının yanı sıra çalma listesi önerileri için Smart Shuffle ve diğer özelliklerin yanı sıra yeni bir podcast otomatik oynatma seçeneği gibi diğer özellikleri sunan mobil uygulama deneyiminden. Ayrıca piyasaya sürüldü bir “AI DJ” bu, kullanıcıların ne tür müzikten hoşlandığını anlar ve ardından bu parçaları sizin için çalar. Bu özellik ayrıca, onunla ne kadar çok etkileşimde bulunursanız zamanla daha akıllı hale gelir.
Bu güncellemelerin ışığında, Heardle artık Spotify’ın genel müzik keşfetme çabalarının önemli bir parçası değildi. Ayrıca, kemer sıkma önlemleri almış birçok teknoloji şirketi gibi işten çıkarmalar son aylarda, örneğin eğlenceli bir müzik oyunu gibi yan projelerle uğraşmak için daha az mali teşvik var.
Ancak Heardle, satın alındığı sırada hala oldukça popülerdi. Web analitiği firmasıBenzerweb’in verilerine göre oyun, Mart 2022’de aylık 69 milyon masaüstü ve mobil web ziyaretiyle zirveye ulaştı. Spotify anlaşmasının hemen öncesinde bu ziyaretler 41 milyona düşmüştü. Düşmeye devam etmeleri, Heardle’ın devam eden bakımını artık sağlam bir bahis olmaktan çıkarmış olabilir.
Artı, çoğu ile Wordle çılgınlığı da düşüş trendinde The New York Times, geçen yılın Ocak ayında amiral gemisi kelime oyununu satın aldıktan sonra, Heardle’ın kendi gelecek beklentileri de kararmış olabilir. Anlaşma sona erdikten sonra Heardle’ın bazı sadık kullanıcılarını elinde tuttuğunu anlıyoruz, ancak Spotify genel kullanım hakkında yorum yapmıyor veya herhangi bir belirli ölçümle tekrar etkileşimi yapmıyor. Ancak Spotify, Heardle oyuncularının oyunla nasıl etkileşim kurduğunu öğrendikten sonra şirketin yatırımlarını başka bir yere odaklama kararı aldı.
Oyunda, kullanıcılar şarkıyı tahmin ettikten sonra, parçanın tamamını Spotify’da dinlemek için bir düğmeye tıklayabiliyorlardı. Yeterli sayıda kullanıcı bunu yapmamış olabilir, bunun yerine daha sonra tekrar oynamak için oyundan çıkmış olabilir.
Diğer bir deyişle Heardle, Spotify’ın iyileştirilmiş müzik keşfi konusundaki hedeflerine ulaşmasına nihai olarak yardımcı olmadı. Ve yeniden tasarımla, Heardle’ın sunduğu şeylerin çoğu artık şirketin diğer müzik keşif özelliklerini kopyalıyordu ve bunu Spotify uygulamasının dışında yapıyordu.
Yine de, Heardle oynamayı sevenler için, oyunun yakında kapanacağına ilişkin bugünkü duyuru muhtemelen hoş bir haber olmayacaktır. Belki de onlar dışında Forbes günlük cevapları ve ipuçlarını yazmak zorunda olan ve Heardle klonlarını çalıştıran çok sayıda site tarafından katkıda bulunanlar.
Spotify yaptığı açıklamayla oyunun kapatıldığını doğruladı.
Bir şirket sözcüsü TechCrunch’a “Dikkatli bir değerlendirmeden sonra, çabalarımızı müzik keşfi için diğer özelliklere odakladığımız için Heardle’a veda etmek gibi zor bir karar verdik” dedi.
Web sitesi, kullanıcılara 5 Mayıs’ta kapatılacağı konusunda onları uyaran bir afiş gösterecek.
Heardle üzerinde çalışmaya kendini adamış bir ekip olmadığını anlıyoruz, bu nedenle çalışanların işten çıkarılması veya yeniden yapılanma açısından bir etkisi yok.
Bize söylenene göre Spotify, Heardle’dan uzaklaşırken, diğer türden etkileşimli deneyimlerden vazgeçmek zorunda değil. Şirket bugün etkileşimli AI DJ özelliğini ve podcast dinleyicilerinin en sevdikleri içerik oluşturucularla etkileşime geçmesini sağlayan anketler ve Soru-Cevap gibi diğer şeyleri sunuyor. Ayrıca Roblox’taki Spotify adası, uygulama içi Oyun merkezi ve Xbox ve PlayStation ile diğer entegrasyonlar gibi diğer oyun projelerine yatırım yapmaya devam edecek.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada