oruçluyken eşiyle sevişmek günah mı bilgi90’dan bulabilirsiniz
Ramazan ayı süresince cinsel ilişkiye girmek câiz midir?
Allah’a hamd olsun.
Birincisi:
Ramazan’ın gündüzünde cinsel ilişkiye girmek; hem erkeğe,hem de kadına haramdır. Erkek ve kadının, Ramazan’ın gündüzünde oruç tutmaları gerekir.
Ramazan’ın gündüzünde cinsel ilişkiye girmekte hem günah, hem de keffâret vardır. Keffâret; bir köleyi azat etmektir (hürriyetine kavuşturmaktır.) Bunu bulamayanın iki ay aralıksız oruç tutmasıdir. Bunu da bulamayanın altmış tane yoksulu doyurmasıdır.
Nitekim Ebû Hureyre’den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre, o şöyle demiştir:
بَیْنَمَا نَحْنُ جُلُوسٌ عِنْدَ النَّبیِّ صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ إِذْ جَاءَهُ رَجُلٌ فَقَالَ: یَا رَسُولَ اللهِ! هَلَکْتُ. قَالَ: مَا لَکَ؟ قَالَ: وَقَعْتُ عَلَی امْرَأَتِی وَأَنَا صَائِمٌ. فَقَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: هَلْ تَجِدُ رَقَبَةً تُعْتِقُهَا؟ قَالَ: لاَ. قَالَ: فَهَلْ تَسْتَطِیعُ أَنْ تَصُومَ شَهْرَیْنِ مُتَتَابعَیْنِ؟ قَالَ: لاَ. فَقَالَ: فَهَلْ تَجِدُ إِطْعَامَ ستِّینَ مِسْکِینًا؟ قَالَ: لاَ. قَالَ: فَمَکَثَ النَّبیُّ صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، فَبَیْنَا نَحْنُ عَلَی ذَلِکَ أُتِیَ النَّبیُّ صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ بعَرَقٍ فِیهَا تَمْرٌ -وَالْعَرَقُ الْمِکْتَلُ-. قَالَ: أَیْنَ السَّائِلُ؟ فَقَالَ: أَنَا. قَالَ: خُذْهَا فَتَصَدَّقْ بهِ. فَقَالَ الرَّجُلُ: أَعَلَی أَفْقَرَ مِنِّی یَا رَسُولَ اللهِ؟ فَوَاللهِ مَا بَیْنَ لاَبَتَیْهَا – یُرِیدُ الْحَرَّتَیْنِ- أَهْلُ بَیْتٍ أَفْقَرُ مِنْ أَهْلِ بَیْتِی. فَضَحِکَ النَّبیُّ صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ حَتَّی بَدَتْ أَنْیَابُهُ، ثُمَّ قَالَ: أَطْعِمْهُ أَهْلَکَ. [ رواه البخاری ومسلم ]
“Biz, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-‘in yanında otururken ansızın bir adam çıkageldi ve:
– Ey Allah’ın elçisi! Helâk oldum! dedi.
Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-:
– Seni helâk eden nedir? diye sordu.
Adam:
– (Ramazan’da) oruçlu olduğum halde eşimle cinsel ilişkiye girdim, dedi.
Bunun üzerine Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-:
– Bir köle azat edebilir (hürriyetine kavuşturabilir) misin? diye sordu.
Adam:
– Hayır, köle azat edemem, diye cevap verdi.
Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-:
– Öyle ise iki ay aralıksız oruç tutabilir misin? diye sordu.
Adam:
-Hayır, tutamam, diye cevap verdi.
Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-:
– Altmış yoksulu doyurabilir misin? diye sordu.
Adam:
-Hayır, doyuramam, diye cevap verdi.
Ebu Hureyre dedi ki:
-Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- bir süre öyle bekledi. Biz bu hal üzereyken Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-‘e içerisinde (on beş sa’ alabilen) hurma dolu bir zenbil getirildi.
Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-:
-Soruyu soran nerede? diye sordu.
Adam:
-Benim, diye cevap verdi.
Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-:
-Bunu al ve sadaka olarak dağıt, buyurdu.
Adam:
– Ey Allah’ın elçisi! Benden daha fakir birisine mi sadakayı vereyim? Allah’a yemîn ederim ki, Medine’nin karataşlı bir ucundan diğer bir ucuna kadar âile halkı benden daha fakir olan hiç kimse yoktur, dedi.
Bunun üzerine Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- azı dişleri görülünceye kadar güldü. Sonra adama:
– (Öyleyse) kendi âile halkına yedir, buyurdu.” (Buhârî; hadis no: 1834. Müslim; hadis no: 111)
İkincisi:
Ramazan gecelerinde cinsel ilişkiye girmeye gelince, bu câizdir, yasak değildir. Cinsel ilişkiye girmek, fecir vaktinin girişine kadar devam eder. Fecir doğduktan sonra cinsel ilişkiye girmek haramdır.
Nitekim Allah Teâlâ bu konuda şöyle buyurmuştur:
(( أُحِلَّ لَکُمْ لَیْلَةَ الصِّیَامِ الرَّفَثُ إِلَی نِسَآئِکُمْ هُنَّ لِبَاسٌ لَکُمْ وَأَنْتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ عَلِمَ اللهُ أَنَّکُمْ کُنْتُمْ تَخْتانُونَ أَنْفُسَکُمْ فَتَابَ عَلَیْکُمْ وَعَفَا عَنْکُمْ فَالآنَ بَاشرُوهُنَّ وَابْتَغُواْ مَا کَتَبَ اللهَ لَکُمْ وَکُلُواْ وَاشْرَبُواْ حَتَّی یَتَبَیَّنَ لَکُمُ الْخَیْطُ الأَبْیَضُ مِنَ الْخَیْطِ الأَسْوَد مِنَ الْفَجْرِ ثُمَّ أَتِمُّواْ الصِّیَامَ إِلَی الَّلیْلِ وَلاَ تُبَاشرُوهُنَّ وَأَنْتُمْ عَاکِفُونَ فِی الْمَسَاجِد تِلْکَ حُدُودُ اللهِ فَلاَ تَقْرَبُوهَا کَذَلِکَ یُبَیِّنُ اللهُ آیَاتِهِ لِلنَّاس لَعَلَّهُمْ یَتَّقُونَ187)) [ سورة البقرة الآیة: ۱۸۷]
“Oruç gecesi kadınlarınıza yaklaşmanız (Ramazan gecelerinde eşlerinizle cinsel ilişkiye girmeniz), size helâl kılındı. Onlar, sizin için bir örtü, siz de onlar için bir örtü durumundasınız. Allah, nefsinize güvenemeyeceğinizi bildiği için müracaatınızı kabul buyurdu ve sizi bağışladı. Şimdi onlara yaklaşın ve Allah’ın sizler için takdir ettiğini (evlat) isteyin. Sabahın aydınlığı, gecenin karanlığından ayırt edilinceye kadar yiyin ve için. Sonra da (güneşin batışı ile gecenin başlangıcı olan) akşama kadar orucu tamamlayın. Bununla beraber siz mescitlerde itikâf halinde iken onlara yaklaşmayın (eşlerinizle cinsel ilişkiye girmeyin). Bu hükümler, Allah’ın (farz kıldığı helâl ve haram) sınırlarıdır.(Harama düşmemeniz için) sakın onlara yaklaşmayın. Allah, âyetlerini insanlara böyle açıklıyor ki (kendisinden) sakınıp korunsunlar.” (Bakara Sûresi: 187)
Bu âyet-i kerime, Ramazan gecelerinde fecir vaktine kadar yeme, içme ve cinsel ilişkide bulunmanın mubah olduğuna kesin delildir.
Cinsel ilişkiye girdikten sonra boy abdesti alınması, sonra da sabah namazının kılınması gerekir.
Allah Teâlâ en iyi bilendir.
Yazı kaynağı : islamqa.info
RAMAZAN AYINDA GÜNDÜZ ORUÇLU İKEN HANIMIYLA CİNSEL İLİŞKİYE GİREN KİMSENİN KEFFÂRETİ
Allah’a hamd olsun.
Hamd, yalnızca Allah’adır.
İki ay aralıksız tutacağın orucu, iklimin soğuk veya mutedil olduğu gündüz süresinin kısa olduğu ve meşakkatin hafiflediği günlerde veya işyerinin sana verdiği yıllık izin gibi zamanlarda tutmanı tavsiye ederim.Yerine getirmen gereken görevi, bu fırsatla değerlendirmiş olursun. Eğer gerçekten oruç tutmaya gücün yetmezse, bu takdirde altmış yoksulu doyurman câizdir.Altmış yoksulu doyurman, -gücün nisbetince- bu sayı tamamlanıncaya kadar birden fazla defaya paylaştırabilirsin.Eğer hanımın Ramazan’da gündüz isteyerek seninle cinsel ilişkiye girmişse, ona dakeffâret gerekir. Eğer farklı günlerde cinsel ilişkiye girmişseniz, bu kıymetli ayın günlerinin kutsallığını çiğnediğiniz her gün için ikinize de birer keffâret gerekir.
“Kifâyetu’t-Tâlib” adlı kitabın yazarı şöyle demiştir:
“Keffâretin birden fazla olması için, cinsel ilişkinin farklı günlerde olması gerekir. Aynı günde birden fazla ilişkiye girilmesi, keffâreti vermeden önce olmuşsa ittifakla birden fazla keffâret gerektirmez.”
Desûkî Hâşiyesi’nin yazarı şöyle demiştir:
“Aynı günde birden fazla yemek yemek veya cinsel ilişkiye girmekte, birden fazlakeffâret gerekmez.”
Muğni’l-Muhtâc’ın yazarı şöyle demiştir:
“Her kim, hanımıyla iki gün üst üste cinsel ilişkiye girerse, kendisine iki keffâret gerekir. Çünkü her günün ibâdeti ayrıdır. İki günün keffâreti birbirine karışmaz. Eğer aynı günde birden fazla cinsel ilişkiye girmişse, birden fazla keffâret gerekmez.”
Allah Teâlâ, insana taşıyamayacağı bir yükü yüklemez. Sorunuzda işâret ettiğiniz hadis, Ebû Hureyre’den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunmuştur.O şöyle demiştir:
بَیْنَمَا نَحْنُ جُلُوسٌ عِنْدَ النَّبیِّ ع إِذْ جَاءَهُ رَجُلٌ فَقَالَ: یَا رَسُولَ اللَّهِ! هَلَکْتُ. قَالَ: مَا لَکَ؟ قَالَ: وَقَعْتُ عَلَی امْرَأَتِی وَأَنَا صَائِمٌ. فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ع : هَلْ تَجِدُ رَقَبَةً تُعْتِقُهَا؟ قَالَ: لاَ. قَالَ: فَهَلْ تَسْتَطِیعُ أَنْ تَصُومَ شَهْرَیْنِ مُتَتَابعَیْنِ؟ قَالَ: لاَ. فَقَالَ: فَهَلْ تَجِدُ إِطْعَامَ ستِّینَ مِسْکِینًا؟ قَالَ: لاَ. قَالَ: فَمَکَثَ النَّبیُّ ع فَبَیْنَا نَحْنُ عَلَی ذَلِکَ أُتِیَ النَّبیُّ ع بعَرَقٍ فِیهَا تَمْرٌ -وَالْعَرَقُ الْمِکْتَلُ-. قَالَ: أَیْنَ السَّائِلُ؟ فَقَالَ: أَنَا. قَالَ: خُذْهَا فَتَصَدَّقْ بهِ. فَقَالَ الرَّجُلُ: أَعَلَی أَفْقَرَ مِنِّی یَا رَسُولَ اللَّهِ؟ فَوَاللَّهِ مَا بَیْنَ لاَبَتَیْهَا – یُرِیدُ الْحَرَّتَیْنِ- أَهْلُ بَیْتٍ أَفْقَرُ مِنْ أَهْلِ بَیْتِی. فَضَحِکَ النَّبیُّ ع حَتَّی بَدَتْ أَنْیَابُهُ، ثُمَّ قَالَ: أَطْعِمْهُ أَهْلَکَ [ رواه البخاری ]
“Bizler, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-‘in yanında otururken ansızın bir adam çıkageldi ve: Ey Allah’ın elçisi! Helâk oldum! dedi. Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-: Seni helâk eden nedir? diye sordu. Adam: (Ramazan’da) oruçlu olduğum halde eşimle cinsel ilişkiye girdim, dedi. Bunun üzerine Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-: Bir köle azat edebilir (hürriyetine kavuşturabilir) misin? diye sordu. Adam: Hayır, köle azat edemem, diye cevap verdi. Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-: Öyle ise aralıksız iki ay üst üste oruç tutabilir misin? diye sordu. Adam: Hayır, tutamam, diye cevap verdi. Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-: Altmış yoksulu doyurabilir misin? diye sordu. Adam: Hayır, doyuramam, diye cevap verdi. Ebu Hureyre dedi ki: Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- bir süre öyle bekledi. Bizler bu hal üzereyken Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-‘e içerisinde (on beş sa’ alabilen) hurma dolu bir zenbil getirildi. Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-: Soruyu soran nerede? diye sordu. Adam: Benim, diye cevap verdi. Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-: Bunu al ve sadaka olarak dağıt, buyurdu. Adam: Benden daha fakir birisine mi sadakayı vereyim ey Allah’ın elçisi! Allah’a yemîn ederim ki, Medine’nin karataşlı bir ucundan diğer bir ucuna kadar âile halkı benden daha fakir hiç kimse yoktur, dedi. Bunun üzerine Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- azı dişleri görülünceye kadar güldü. Sonra o adama: (Öyleyse) kendi âile halkına yedir, buyurdu.” Buhârî, hadis no: 1936
Âişe’den -Allah ondan râzı olsun- başka bir rivâyet ise şöyledir:
أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ع بَیْنَا هُوَ جَالِسٌ فِی ظِلِّ فَارِعِ أُجُمِ حَسَّانَ، جَاءَهُ رَجُلٌ فَقَالَ: احْتَرَقْتُ یَا رَسُولَ اللَّهِ! قَالَ: مَا شَأْنُکَ؟ قَالَ: وَقَعْتُ عَلَی امْرَأَتِی وَأَنَا صَائِمٌ. قَالَتْ: وَذَاکَ فِی رَمَضَانَ. فَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ ع : اِجْلِسْ، فَجَلَسَ فِی نَاحِیَةِ الْقَوْمِ، فَأَتَی رَجُلٌ بحِمَارٍ عَلَیْهِ غِرَارَةٌ فِیهَا تَمْرٌ، قَالَ هَذهِ صَدَقَتِی یَا رَسُولَ اللَّهِ! فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ع: أَیْنَ الْمُحْتَرِقُ آنِفًا؟ فَقَالَ: هَا هُوَ ذَا أَنَا یَا رَسُولَ اللَّهِ! قَالَ: خُذْ هَذَا فَتَصَدَّقْ بهِ. قَالَ: وَأَیْنَ الصَّدَقَةُ یَا رَسُولَ اللَّهِ إِلاَّ عَلَیَّ وَلِی، فَوَالَّذی بَعَثَکَ بالْحَقِّ، مَا أَجِدُ أَنَا وَعِیَالِی شَیْئًا، قَالَ: فَخُذْهَا، فَأَخَذَهَا [ رواه أحمد ]
“Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Hassan’ın yüksek bahçesinin duvarının gölgesinde otururken ansızın bir adam çıkageldi ve: Ey Allah’ın elçsi! Yandım, dedi. Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- ona: Seni yakan nedir?diye sordu. Adam: Oruçlu olduğum halde eşimle cinsel ilişkiye girdim, dedi. Âişe -Allah ondan râzı olsun- dedi ki: Bu olay, Ramazan’da idi. Bunun üzerine Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- ona: Otur, dedi. O da oradaki topluluğun yanına oturdu. Ardından bir adam, üzerinde büyükçe bir torba olan ve içerisinde hurma bulunan eşeği ile geldi ve. Ey Allah’ın elçisi! Bu benim zekâtımdır, dedi. Bunun üzerine Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-: Az önce yandım diyen nerede? diye sordu. Adam: O benim ey Allah’ın elçisi! dedi. Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-: Bunu al ve sadaka olarak dağıt, buyurdu. Adam: Ey Allah’ın elçisi! Sadaka benden daha fakir birisine verilir mi? Seni hak olarak gönderen Allah’a yemîn ederim ki, ben ve âile halkım hiçbir şey bulamıyoruz, dedi. Bunun üzerine Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-: Onu al götür, buyurdu, adam da alıp götürdü.”
İmam Ahmed, hadis no: 276
Allah Subhânehu ve Teâlâ’dan işlediğimiz günahlarımızı ve işimizde yaptığımız taşkınlıklarımızı bağışlamasını ve bizi affetmesini niyâz ederiz. Çünkü O, tevbeleri çokça kabul edendir, kullarına çok merhametlidir.
Yazı kaynağı : islamqa.info
Sevişmek orucu bozar mı? Oruçlu iken sevişmek günah mı?
Sevişmek Orucu Bozar mı?
Sevişmek veya cinsel ilişki oruç ayında sınırlandırılmıştır. Bu hususta alimlere göre kişinin cinsel ilişkiye girmesi kesin olarak orucu bozar. Sadece öpme durumu orucu bozma ancak öpme durumunda boşalma durumları gerçekleşirse oruç bozulur.
Kişileri oruçlarını yeniden tutmaları gerekir. Bu durum Buhari Sav, 30’da ‘Kişinin hanımını sadece öpmesi orucunu bozmaz’ olarak açıklanmıştır. Öpmek ya da kucaklamayla birlikte boşalma olursa bu durumda orucun bozulması söz konusudur. Orucun günü gününe yeniden tutulması gerekir.
Oruçluyken Sevişmek Orucu Zayıflatır mı?
Oruç ayında sevişmek, çıplak halde sarılmak, dudak dudağa öpüşmek hem orucu bozar hem mekruh olarak kabul edilir. Sevişmek eylemi kişinin orucunu zayıflatmaz net ifadeyle bozar. Alimler, orucun kişinin kendi nefsini terbiye etmesi olarak sayıldığını, cinsel ilişki durumlarının orucu kesin olarak bozduğunu ifade ederler.
Oruçluyken Sevişmek Orucu Etkiler mi?
Oruç durumunda sevişme durumu orucu etkiler. Eğer erkek ve kadın oruç oldukları durumda birbirlerine yakınlaşır ve cinsel organlarında herhangi bir yaşlık ve meni olursa oruç ilişkiye girmemişken bile bozulur.
Kişilerin alenen sevişmeleri ise orucu kesin olarak bozan eylem olarak kabul edilmiştir. Bu durumda her iki tarafın da oruçlarını başka bir zaman günü gününe tutmaları gerekir. Yani o cinsel ilişkiye girilen günde herk iki taraf içinde kaza orucu tutulması gerekir.
Oruçluyken Sevişmek Günah mıdır?
İslam dininde oruç ayında cinsel ilişki için kesin çizgiler belirtilenmiştir. Bu çizgilerin sınırına çıkılmadığı sürece oruç ayında sevişmek günah değildir. Eğer iftar ile imsak arasında ilişkiye girilirse bu durum günah olarak kabul edilmez. Kişiler temizlik konusuna dikkat ettikleri sürece günaha girmeleri söz konusu olmaz.
Fakat gün içerisinde oruçluyken sevişmek orucu bozar ve kişilerin günaha girmesine neden olur. Alimler, bu durumun nedenini orucun nefsi terbiye olması faktörünün etkili olduğunu belirtirler. Oruç olan kişi sadece midesini aç bırakıp su içmeyerek oruçlu sayılmaz. Nefsini zora sokacak eylemleri orucunun bozulmasına ve kasti durumlarda günaha girmesine neden olur. Belirli sürelerde cinsel münasebet günah olarak görülmez.
Şafilere Göre Ramazanda Sevişmek Orucu Bozar mı?
Şafi mezhebine göre oruçlu durumlarda cinsel münasebet orucu direkt bozar. Oruç bozulduğu için orucun yeniden tutulması gerektiği ifade edilmiştir. Sevişme durumu boşalmaya neden olmuşsa bu ne olursa olsun mutlaka orucu bozan faktör kabul edilir.
Hanefilere Göre Ramazanda Sevişmek Orucu Bozar mı?
Hanefi mezhebi inanışına göre Ramazan ayında sevişmek orucun bozulmasına neden olur. Şafi mezhebinde olduğu gibi cinsel uyarılma ve cinsel organlarda akıntılar orucu bozan sebeplerdir. Alimler mümkün olabildiğinde Ramazan ayında oruçluyken cinsel münasebetten uzak durulması gerektiğini belirtirler.
İftar Sonrası Sevişmek Caiz midir?
İslam Ramazan ayında insanın beşeri durumlarından olan cinselliği yasaklamamıştır. Yasaklamamayla birlikte bazı çizgiler çizmiş bunun dışına çıkılmaması gerektiğini belirtmiştir. İslam’a göre iftar sonrasında, kişilerin cünüp durumu bir namaz vaktini geçmeyecek şekilde cinsel ilişkiye girmesi yasak değildir. Ama cünüp vaktine dikkat edilerek temizliğin hemen yapılması gerektiğini belirtmiştir.
Alimler, oruç ayında cinsen ilişkinin sağlık problemlerine neden olabileceğini belirterek, mümkün olabildiği kadar uzak kalınmasının hayırlı olacağını belirtirler. İftar sonrasında sevişmek caizdir. Fakat belirtildiği gibi kurallara uyulması şartı belirtilmiştir. Bu kurallara uyulmadan sevişmek kişiye bedenen olduğu gibi ruhen zarar verir şeklinde yorumlar yapılmıştır.
Yazı kaynağı : www.posta.com.tr
Yorumların yanıtı sitenin aşağı kısmında
Ali : bilmiyorum, keşke arkadaşlar yorumlarda yanıt versinler.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada
enteresan haberler