Konular bir oyun merkezi olarak mı? Zynga kurucusu tarafından desteklenen Artie buna güveniyor

Meta’lar İş Parçacığı sahip olmak kısa bir süre sonra bir ev ismi haline çıkış bu aydan daha erken. Lansmanından sonraki bir hafta içinde ilgi gördü 100 milyondan fazla kullanıcı Dünya çapında. Platform ayrıca son zamanlarda Twitter’ın haftalık aktif kullanıcı tabanının beşte birine ulaştı küresel olarak. Şimdi, adında bir girişim artie platforma oyun getirerek Twitter alternatifi için yeni olanaklar keşfediyor.

Yatırımcıları arasında Zynga’nın kurucusu Mark Pincus, eski TikTok CEO’su Kevin Mayer ve Winklevoss ikizlerinin (Cameron Winklevoss ve Tyler Winklevoss) yer aldığı Los Angeles merkezli startup, Threads’e ve diğer modern sosyal medyaya “uygulama kalitesinde” oyunlar getirmenin yollarını arıyor. platformlar. Başlangıçta, başlatma oyunları web tarayıcısında sunmayı planladıancak bu plan gelişti – ana odak noktası Threads oldu.

Artie’nin yaklaşımı, Facebook kullanıcılarının daha önce Zynga’nın FarmVille ve Words with Friends’i edinmesine benziyor. Bununla birlikte, girişim, mobil kullanıcılara özel hale getirmek ve genç bir izleyici kitlesine yeni bir oyun deneyimi sunmak için 5G ağları, daha hızlı GPU’lar ve bulut teknolojileri gibi gelişmelerden yararlanmak istiyor.

Artie CEO’su Ryan Horrigan bir röportajda, “Threads’i bizim için gerçekten özel kılan şey, 2023’te arkadaşlarla oyun oynama fikrine geri dönebilmemizdir,” dedi ve Meta’ya ait platformun, kullanıcıların tüm arkadaşlarına sahip olmalarına izin verdiğini sözlerine ekledi. yıllar içinde ünlüler ve diğer kullanıcılarla birlikte Instagram’da birikti.

“Bu, Twitter’dan çok farklı. Twitter’daki çoğu insan için daha çok iş, siyaset, haber veya spor odaklı ve Twitter’da tanımadığınız insanları takip ediyorsunuz” dedi.

Kullanıcılar, bir Threads kullanıcısının biyografisindeki veya gönderisindeki bağlantılarına erişerek Artie’nin oyunlarını oynayabilir. Bu bağlantı, onları sosyal medya platformundaki yerleşik tarayıcı aracılığıyla doğrudan oyuna götürecektir. Oyun ayrıca, oyuncuların sosyal hesaplarını, e-posta adreslerini veya telefon numaralarını kullanarak giriş yapmalarına ve arkadaşları ve aileleriyle birlikte oynamalarına olanak tanıyan seçenekler de içerecek.

TechCrunch’a konuşan Horrigan, “Oyunu gerçekten telefonunuza aktarabileceğiniz ve sosyal uygulamaların tarayıcısında gerçek zamanlı olarak oluşturabileceğiniz bir orta yol ve hibrit bir yaklaşım olduğunu düşünüyoruz.”

Artie, hedef kitlesi olan 18 ila 35 yaş arasındaki kişilerin genellikle bir ay içinde herhangi bir uygulama indirmediğini öğrendi. Bir çözüm olarak, başlangıç, indirme gerektirmeyen bir yöntem uygulamaya karar verdi.

Bu şekilde, Artie akıllı bir şekilde ödeme yapmaktan kaçındı. uygulama mağazası komisyonları Apple ve Google’a. Benzer şekilde, oyunlarının aşağıdakiler gibi platforma özgü herhangi bir yönergeye veya çerçeveye uyması gerekmez: Apple’ın Uygulama İzleme Şeffaflığı. Ancak Horrigan, girişimin mahremiyeti önemsediğini ve dünyadaki diğer devlet politikalarının yanı sıra ABD CCPA ve Avrupa’nın GDPR yasalarına uyduğunu söyledi.

“Diğer oyun şirketlerine kıyasla avantajımız olan web’de ve mücadelenin üzerinde oturduğumuz için bu cephede daha çok bir e-ticaret işine benziyoruz” dedi.

Bununla birlikte, kullanıcılar, oyuna her oynamak istediklerinde sosyal medya hesapları üzerinden erişmemeyi tercih ederlerse, Artie’nin oyunlarını aşamalı bir web uygulaması olarak ana ekranlarına kaydedebilirler. Kullanıcılar ayrıca oyun ilerlemelerini çerezler aracılığıyla veya sosyal medya hesaplarına giriş yaparak kaydedebilirler. Ayrıca, oyunlar tarayıcıda çalıştığından, kullanıcılar hem Android hem de iOS cihazlarda çalışan platformlar arası çok oyunculu bir deneyim yaşarlar.

Yeni deneyim zaten 150.000 bağımlıya sahip

Artie, çatışma tarzı oyunla deneyimini test etmeye başladı masa tenisi efsaneleri ABD, Brezilya, Hindistan ve Güneydoğu Asya’da. Oyun TikTok, Facebook, Instagram ve YouTube platformlarında tanıtılıyor. Horrigan, deneyimin son birkaç ayda 150.000’den fazla oyuncunun ilgisini çektiğini söyledi. Kullanıcıların TikTok gibi uygulamalarda video başına ortalama 30 saniye harcadıklarını, ancak Clash oyunu oynarken oturum başına yedi ila 10 dakika ayırdıklarını da sözlerine ekledi. Girişim ayrıca, oyuncuların yaklaşık %15’inin oyununa günde dört defadan fazla katıldığını gözlemledi.

“Ayrıca ortalama bir mobil oyundan iki ila üç kat daha fazla virallik veya K faktörü görüyoruz” dedi. “Mobil oyunların çoğunda K faktörü birin güneyindedir, yani her ücretli oyuncu için tamamen yeni bir oyuncu almıyorlar. Aldığımız her ücretli oyuncu için şimdiden bire bir buçuk oyuncu alıyoruz.”

Pong Legends, bu sonbaharda herkese açık beta sürümünde kullanıcılara sunulacak. Birden çok kullanıcının birlikte oynayabileceği turnuvalar ve kullanıcıların yalnızca arkadaşlarıyla oynamasına izin veren özel bir oyun modu sunacak. Girişim ayrıca gelecek yıl, biri spor odaklı ve yılın ilk yarısında piyasaya sürülen iki oyun daha yayınlamayı planlıyor.

Artie, oyunlarını testlerin devam ettiği tüm modern sosyal medya platformlarında kullanılabilir hale getirmek istese de, birincil odaklı iki platform olarak Threads ve TikTok’u vurgulayacak.

Horrigan, “Şimdiye kadar TikTok, test ettiğimiz platformlar arasında öne çıktı, ancak Threads, arkadaş gruplarına ulaşma açısından diğerlerinden hiçbirinin sahip olmadığı benzersiz bir teklif gibi görünüyor” dedi.

Horrigan, yeni türler geliştirmenin zor olduğunu belirttiği için, sıfırdan başlamak isteyen yeni gelenlerin aksine, Artie’nin yeni bir tür getirme planları yok. Bununla birlikte, başlangıç, halihazırda test edilmiş ve kanıtlanmış bazı mevcut türleri yeniden canlandırmak için yeni fikirler aramayı planlıyor. Ayrıca, Threads dahil olmak üzere uygulamalarda sosyal olarak alakalı ortaklıklar ve IP’ler arar. Dahası, girişim, oyun içi satın alımlar yoluyla – sanal ürünler ve gösterişli öğeler şeklinde veya oyuncuların ilerlemelerini hızlandırmasına izin vererek – gelir elde etmeyi planlıyor.

Mevcut endüstri hamlelerinden dersler

Artie, oyunlarıyla sosyal medyanın artan varlığından yararlanma konusunda yalnız değil. Aslında, sosyal medya devleri de dahil olmak üzere Patlatmak Ve Meta oyun rotasını almaya çalıştı. Önceki tamamen durdurulan özellik yakın zamanda, lansmanından sadece birkaç yıl sonra.

Mevcut gelişmeleri yakından inceledikten sonra Horrigan, sosyal medyadaki oyunların henüz önemli bir başarı elde edememesinin bir nedeninin, HTML veya JavaScript tabanlı anlık oyunlar içeren, ağırlıklı olarak hiper rahat doğası olduğunu belirtti.

“Bu oyunlar, insanların birkaç hafta veya birkaç ay boyunca oynadıkları ve tipik olarak çalkalanacak kadar derin değiller ve ağırlıklı olarak reklam tabanlı para kazanmaya sahipler” dedi. “Bu gündelik ve orta-çekirdekli oyunlardaki uçurumu aşabilir ve onları, teknolojik olarak kısıtlı oldukları için anlık oyunların yapamadığı bir şekilde zirveye ulaştırabiliriz.”

Yönetici ayrıca Meta ve Snap’in hamlelerinin Apple’ın yetkisi altında olduğunu ve bu şirketlerin iPhone üreticisine bir gelir kesintisi vermeden uygulama içinde işlemsel olarak oyundan para kazanamayacağını kaydetti.

Yaklaşık 50 kişilik bir ekibe sahip olan girişim, tohum ve Seri A turlarında toplam 36,5 milyon dolar topladı. İlk oyununda bir miktar başarı elde ettikten sonra daha fazla sermaye toplamayı umuyor. Ancak Horrigan, TechCrunch’a nihai planın gelir elde etmek ve zaman içinde karlı, kendi kendine yeten bir işletme haline gelmek olduğunu söyledi.


kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın