Hindistan, hareketi “anayasaya aykırı” olarak hızlı bir şekilde etiketleyen hızlı büyüyen sektöre büyük bir darbe olarak Salı akşamı çevrimiçi oyun şirketlerinin cirolarında önemli bir vergi artışı açıkladı.
Üst düzey federal ve eyalet maliye bakanlarından oluşan Mal ve Hizmet Vergisi Konseyi, çevrimiçi oyun, kumarhaneler ve at yarışı için %28 dolaylı vergi almayı kabul ettiğini söyledi. Konsey, “beceri oyunu” ile “şans oyunu” arasında bir ayrım olmaması gerektiğini söyleyerek, fantezi sporu şirketlerinin tekliflerini beceriye dayalı olarak gerekçelendirmesine izin veren bir boşluğu kapattı.
Mobile Premier League, Gameskraft, Paytm First Games, Zupee, Nazara ve Rush gibi birçok oyuncuyu temsil eden bir ticaret kuruluşu olan All India Gaming Federation’ın genel müdürü Roland Landers, GST Konseyi’nin kararının “anayasaya aykırı, mantıksız ve korkunç” olduğunu söyledi. ”
Landers yaptığı açıklamada, “Bu karar tüm Hint oyun endüstrisini yok edecek ve yüzbinlerce iş kaybına yol açacak ve bundan yararlanan tek kişi anti-ulusal yasadışı offshore platformları olacak” dedi.
Çevrimiçi oyun, Hindistan’da en hızlı büyüyen tüketici internet işletmelerinden biridir. Dream Sports’un da dahil olduğu girişimler, bir nesil internet kullanıcısının oyun sonuçları ve performans üzerine bahis yapmaya başlamasıyla milyarlar kazandı.
Hindistan Maliye Bakanı Nirmala Sitharaman, GST Konseyi’nin çevrimiçi oyun kategorisi altındaki oyunları tanıma konusunda BT Bakanlığı ile yakın çalışacağını söyledi.
GST Konseyi’nin 50. toplantısının ardından Yeni Delhi’de düzenlediği basın toplantısında, “Bizim pozisyon olarak aldığımız şey, bunun tamamen vergilendirmeyle ilgili olduğudur” dedi. “MeitY’nin (Elektronik ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı) yönetmeliği olarak getirmek istediği şeye yine de uyum sağlayacağız.”
Bu yılın başlarında, Yeni Delhi BT yasasını şu şekilde değiştirdi: çevrimiçi oyunlara darbe bahis hizmetleri sunuyor. Ayrıca oyun endüstrisini özdenetim organları oluşturmakla görevlendirdi.
Sitharaman, vergilendirme kararının, bir süredir GST’ye tabi olan temel mallar yerine çevrimiçi oyunlara öncelik vermenin ahlaki ikilemini düşündükten sonra verildiğini açıkladı.
“Niyetimiz çevrimiçi oyunları, kumarhaneleri, at yarışlarını bitirmek değil. Ama bütün bunlar o kadar karmaşık hale geldi ki, bu yoldan git ya da şu yoldan git, her yolun belli bir ölçüde şeffaflığı var ama ondan sonra opak oluyor” dedi.
Takip etmek için daha fazlası.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada