Google, G/Ç geliştirici konferansı öncesinde Play Store’da yeni bir reklam alanını test ediyor

Google, Mayıs ayındaki I/O geliştirici konferansı öncesinde yeni bir Play Store reklam alanını test ederken görüldü. Bu değişiklik, herkese açık olarak sunulursa, geliştiricilere uygulama pazarlama çabaları için yeni birincil gayrimenkullere erişim sunarak şirketin Play Store arama ağı reklamları işini önemli ölçüde genişletebilir.

Test, Apple’ın benzer bir hamle yapmasından iki yıl önce geliyor. yeni bir reklam alanının eklenmesi daha önce olduğu gibi yalnızca arama sonuçlarının en üstünde değil, mağazanın Arama sekmesinde görünen.

Apple’a benzer şekilde Google, Android kullanıcıları Play Store’un arama menüsüne gittiklerinde görünen ve uygulamaları bulmak için anahtar kelimeler yazabilecekleri bir reklam alanını da test ediyor. Test ilk olarak Android haber sitesi tarafından tespit edildi, Android Polisi, Google’ın geçen yılın sonlarında bu alanda uygulama “önerilerini” test ettiğini belirtti. O sırada bu uygulama tanıtımları hakkında sorgulandığında, Google bunların reklam olmadığını, yalnızca kişiselleştirilmiş öneriler olduğunu açıklığa kavuşturmuştu.

Şimdi, aynı nokta hem uygulama önerilerini hem de gerçekte reklam olarak etiketlenen önerileri içerdiğinden bu durum değişti. (Birkaç örnek bulunabilir bu Twitter dizisi burada.) Reklamlar henüz herkes için gösterilmiyor, ancak bu, Google’ın o zamandan beri onayladığı gibi, bunun büyük olasılıkla bir test olduğunu gösterdi.

Kullanıcılar testi dünya çapında birden fazla pazarda gördüklerini bildirdiler, bu nedenle bu yalnızca ABD’ye özel bir güncelleme değil.

Yorum için ulaşılan bir Google sözcüsü, şirketin Play Store’da zaman zaman yeni özellikleri test ettiğini belirterek deneyi doğruladı. Ancak, bu özel reklam testi hakkında daha fazla bilgi sunmadılar; bu, Google’ın planlanmış bir duyuruyu bozmak istemediğinin olası bir göstergesidir. Veya belki de, halka açık bir lansman için henüz bir ETA belirlenmemiştir.

Bir Google sözcüsü TechCrunch’a “Play kullanıcıları için uygulama keşfini iyileştirmek ve geliştiricilerin hedef kitlelerine ulaşmalarına yardımcı olmak için yeni özellikleri ve reklam biçimlerini düzenli olarak test ediyoruz, ancak şu anda duyuracak özel bir şeyimiz yok” dedi.

Play Store reklamlarından gelir elde etmenin yeni bir yolunu bulmak, Google’ın Play Store komisyonlarından taviz vermek zorunda kaldığı bir zamanda kârlılığını artırmasına yardımcı olabilir. Yeni düzenlemeler ve kanun koyucuların baskısı nedeniyle Google,üçüncü taraf faturalandırma seçeneklerinin sunulması geliştiricilere, Google’ın kendi faturalandırma hizmetlerini kullanmamaları durumunda indirimli ücretler sunmak. Spotify programı daha önce benimseyenlerden biriydi ve flört uygulaması Bumble da katılmayı planlıyor.

Yeni Play Store arama ağı reklam alanlarının kullanılabilirliği, geniş çapta dağıtılırsa Play Store gelirlerini önemli ölçüde etkileyebilir. Apple, geçen yıl daha az göze çarpan yerlerde yeni App Store reklam alanlarını kullanıma sunduğunda, uzmanların tahmini değişiklik, örneğin teknoloji devi için bir milyar gelir daha sağlayabilir. Google, kendi Play Store Reklamları işinin boyutunu açıklamaz, ancak aynı zamanda büyük olasılıkla oldukça büyük bir rakamdır. Statista’dan gelen veriler Google Play’i tahmin etmişti oluşturulan 2021’de mobil uygulamalar aracılığıyla yaklaşık 48 milyar dolar. Fakat, Google antitröst davasındaki mühürsüz mahkeme başvuruları Google Play uygulama mağazası gelirinin 2019’da 11,2 milyar dolara ulaştığını açıkladı.


kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın