adetliyken kuran meali okunur mu

adetliyken kuran meali okunur mu bilgi90’dan bulabilirsiniz

Âdet / hayız / regl halindeki kadın Kur’an-ı Kerim ve mealini okuyabilir mi; okurken başı örtmek gerekir mi?

Âdet / hayız / regl halindeki kadın Kur'an-ı Kerim ve mealini okuyabilir mi; okurken başı örtmek gerekir mi?

Değerli kardeşimiz,

Kadınların başı açık meal okumaları caizdir. Âdet halindeki kadınların da meal okumaları caizdir. Çünkü meal Kur’an-ı Kerim’in aslı gibi değildir.

Cünüp, âdetli veya lohusa olan kadın Kur’ân âyetlerinden hiç birini okuyamaz, caiz değildir.

Şayet içerisinde hem Arapça Kur’an, hem de meal birlikte bulunuyorsa, bu şekildeki Kur’an’ı hayız halindeki kadın veya abdestsiz bir kimse eline alamaz. Hayız halindeki kadınlar içerisinde Arapça Kur’an bulunmayan mealleri alıp okuyabilirler.

Bu hususta Resulullah (a.s.m.) şöyle buyururlar:

Yani sırf Kur’ân-ı Kerim okumak niyetiyle bir âyetten daha az bile okuyamaz. Ancak dua, senâ, Allah’a sığınma, zikir veya bir işe başlangıcında yahut öğretmek maksadıyla Kur’ân’dan bazı âyetleri okumak caizdir.

Meselâ, bir ulaşım aracına binerken okunması sünnet olan,

Aynı araçtan inerken de,

Bir musibet ve ölüm haberi alınca,

Yine bir işe başlarken “Bismillâhirrahmânirrahîm” demek, şükür maksadıyla “Elhamdülillah” demek de bu kabildendir.

Aynı şekilde Fâtiha, Âyetü’l-kürsî, Felâk, Nâs ve İhlâs Sûrelerini zikir maksadıyla, Allah’ı hatırlamak düşüncesiyle ezberden okumak haram değildir.

Mâlikî Mezhebi’ne göre, hayızlı ve lohusa olan kadının az miktarda Kur’ân okumasında bir mahzur bulunmamaktadır. Bu az miktar da yukarıda adı geçen sûreler miktarıdır. Bu meseleye delil olarak; kadınların uzun süre bu halde kalmış olduklarından dolayı istihsânen caiz görmüşlerdir.

Hanbeli ve Hanefi Mezhebi’ne göre, Kur’ân-ı Kerim’in kelimelerini heceleyerek, harf harf okumak caizdir. Çünkü böyle bir okuyuş “kıraat”e girmemektedir. Yine tilavet olmadan Mushafa bakmayı, sesini çıkarmadan içinden okumasını da caiz kabul etmişlerdir. Çünkü bu durumda da kıraatten (okumaktan) söz edilmez.5

Bütün bu görüşler müçtehid imamların çeşitli delillere dayanarak vardıkları içtihad farklılıklarıdır ve hepsi de doğrudur.

Bunun yanında, kelime-i şehâdet, kelime-i tevhid, istiğfar, salavat-ı şerife gibi tevhid ve zikir cümlelerini bir veya birden fazla okumak caizdir.

Hanımların bu özel günlerde Kur’ân-i Kerim’in dışında tefsir, hadis ve fıkıh gibi dinî kitapları ellerine almaları İmam-ı Âzama göre caizdir. Ancak bu kitapların içinde bulunan âyetlere el sürmemeleri gerekir.

Kur’ân âyetlerinin bu durumda iken yazılması meselesinde el-Feteva’l-Hindiyye’de şu kayıtları okuyoruz:

Buna göre, besmele de Kur’ân’dan bir âyet olduğundan hayızlı iken yazılmaması daha isabetli olur.

Bu arada hangi mezhebe bağlı olursa olsun, bu haldeki bir kadın Kur’ân’ın bir âyetine bile el süremez. Ancak Kur’ân’a yapışık olmayan temiz bir bez ve kâğıtla tutabilir.

İlave bilgi için tıklayınız:

Hafızlık yapan bayanlar, hayızlı günlerinde Kuran okuyabilirler mi …

Kaynaklar:

1. İbni Mâce, Tahâret: 105.
2. Zuhruf Sûresi, 13.
3. Mü’minûn Sûresi, 29.
4. Bakara Sûresi, 156.
5. Vehbe Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, İslâm Fıkhı Ansiklopedisi, 1: 288-9.
6. İbni Mâce, Tahare: 119.
7. Bidâyetü’l-Müctehid, 1:110; el-fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, 1: 422.
(bk. Mehmed PAKSU, Aileye Özel Fetvalar)

Selam ve dua ile…
Sorularla İslamiyet

Yazı kaynağı : sorularlaislamiyet.com

Hayızlıyken meal okunur mu?

” Hanımlara Özel Haller “

Henüz yorum yapılmamış.

 Hayızlıyken meal okunur mu?

Hayızlı iken metinsiz meal okunur mu?

Cevap:

Değerli Kardeşimiz;

Hayızlı kadın mushafa dokunmadan meal okuyabilir. Kur’an’ın sadece Türkçesini ihtiva eden mealler bulunmaktadır. Hayız günlerinde o tarz meallerden okumak daha ihtiyatlı olacaktır.

“Hayızlı veya nifaslı bir kadının, cünüb kişinin yapması haram olan işleri yapması haram olur. Örneğin namaz kılamaz, Mushaf’a dokunamaz, ezberden olsa bile Kur’an-ı Kerîm okuyamaz.” (Dört Mezhebe Göre İslam Fıkhı)

Allah’a emanet olunuz. Kaynak: https://www.sorusorcevapbul.comHayızlıyken meal okunur mu?

Yazı kaynağı : www.sorusorcevapbul.com

Kadınlar adet dönemindeyken kuran yada meal okuyabilir mi?

Kadınlar adet dönemindeyken kuran yada meal okuyabilir mi?

Sevgili okurlarımız Merhaba, Bu yazımızda kadınlar hayız döneminde iken yani kadınlar adet dönemindeyken Kuran-ı Kerim okuyabilir mi? Kuran-ı Kerimin mealini okuyabilir mi? Kuran-ı Kerim’e dokunabilir mi? Regl iken dua okunur mu? sorularının cevaplarına bakacağız.

Kadınlar adet dönemindeyken Kuran okuyabilir mi?

Adet dönemi içerisinde bulunan kadınların meal okumaları caizdir. Herhangi bir sakınca görülmemiştir. Çünkü meal Kuran-ı Kerim’in aslı gibi değildir. Fakat cünüp iken yada adet veya lohusa döneminde iken bir kadın Kuran okuyamaz caiz değildir. Aynı şekilde içerisinde hem arapça Kuran yazan hemde meali yazan kitapları eline almasıda doğru değildir. Çünkü Kuranın ayetleri yazılı olan bu kitabı ne adet dönemi içerisinde olan bir kadın nede abdestsiz birisi eline alamaz. Fakat adet dönemi içerisindeki bayanlar içerisinde Arapça ayet yazmayan mealleri okuyabilirler. Bunda bir mahsur görülmemiştir. Kadınlar adet dönemindeyken Kuran okuyabilir mi sorusu hakkında Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’in bir hadisinde şöyle buyurmaktadır:

Yani Kur’ân-ı Kerim okumak niyetiyle bir âyetten daha az bile okuyamaz. Ancak dua, rahatlık, Allah’a sığınma, zikir veya bir işe başlangıcında Kur’ân’dan bazı âyetleri okumak caizdir.

Adet döneminde iken dua etmek zikir çekmek

Meselâ, bir ulaşım aracına binerken okunması sünnet olan bir duayı okumak (Mü’minûn Sûresi, 29. ayet)yada bir işe başlarken “Bismillahirrahmanirrahim” demek şükür maksadıyla “Elhamdülillah” demekte bir mahsur yoktur. Ayrıca belirtmek gerekirse Fâtiha, Âyetü’l-kürsî, Felâk, Nâs ve İhlâs Sûrelerini zikir maksadıyla, Allah’ı hatırlamak düşüncesiyle ezberden okumak ta haram değildir.

Ayrıca, zikir cümlelerini (kelime-i şehâdet, kelime-i tevhid vb.) okumak caizdir. Bu arada hangi mezhebe bağlı olursa olsun, adet yada lohusa dönemindeki kadınların Kur’ân’ın bir âyetine bile el süremez. Ancak Kur’ân’a temiz bir bez ve kâğıt aracılığıyla tutabilir.

Hanefi, Şafii, Maliki ve Hanbeli mezheplerine göre, cünüp ve adet dönemindeki bir bayanın Kuranı Kerim’e dokunmaları caiz değildir.

Ancak Maliki mezhebine göre, adet dönemi içerisinde olan bir kadın öğretmek maksadıyla Kur’an-ı Kerim’i okuyabilir ve dokunabilir.(Ezheri, Cevahiru’l-İklil Şerhu Muhtasarı Halil, I, 32; Muhammed Uleyş, Şerhu Minahi’l-Celil, I, 104)

İlave bilgi için Tıklayınız:
Adet kanamasından önce görülen lekeler adet günlerinden sayılır mı?
Adet döneminde kadınlarla ilişki nasıl olmalıdır ?
Adet dönemi bitince gusül etmeden ilişki

Yazı kaynağı : www.ilmihalin.com

Yorumların yanıtı sitenin aşağı kısmında

Ali : bilmiyorum, keşke arkadaşlar yorumlarda yanıt versinler.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada
enteresan haberler

Yorum yapın