7. sınıf fen bilimleri sayfa 180 cevapları

7. sınıf fen bilimleri sayfa 180 cevapları bilgi90’dan bulabilirsiniz

7. Sınıf Fen Bilimleri Meb Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 180

7. Sınıf Fen Bilimleri Meb Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 180

7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları Meb Yayınları’na ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

7. Sınıf Fen Bilimleri Meb Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 180

Çengel bulmacayı çözünüz.

Soldan Sağa

2. Işığın madde ile etkileşiminden sonra geri dönmesi olayına verilen addır.
4. Güneş ışığından elde edilen enerjinin doğrudan elektrik enerjisine dönüşmesini sağlayan araçtır.
5. Güneş ışığı prizmada kırıldığında en üstte bulunan renktir.
6. Bu aynada oluşan görüntü daima cisimden küçüktür.

Yukarıdan Aşağıya
1. Çukur aynaya paralel gelen ışınların yansıdıktan sonra kesiştiği yere denir.
3. Güneş ışınlarının yağmur damlacıklarından geçerken kırılıp yansımasıyla gökyüzünde oluşan yedi renkli, kemer biçimindeki görüntüdür.
7. Yansıtıcı yüzeyi küresel olan ayna çeşididir.
8. Metal kaşığın iç yüzeyi hangi ayna çeşidine örnektir?
9. Işığın madde tarafından tutulması olayıdır.

7. Sınıf Meb Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 180 Cevabı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

Yazı kaynağı : www.evvelcevap.com

7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları Yıldırım Yayınları

7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 180

7. Sınıf Fen Bilimleri ders kitabı cevapları her sınıf ve düzeyden öğrencilerin ödevlerine yardımcı olması için paylaşıyoruz. 2019 2020 Eğitim öğretim yılı için okullarda okutulan 7. Sınıf Fen Bilimleri ders kitabı etkinlik cevapları için bu sayfayı baştan sona inceleyebilirsiniz. Daha iyi anlamanız için her bir etkinliği ayrı ayrı çözümledik. Eklenmesini ve düzeltilmesini istediğin yerler olursa yorum kısmından yazmayı unutmayın.

Sayfanın Cevapları:

Sıcak havalarda asfalt yola uzaktan bakıldığında üzerinde su birikintisi varmış gibi görünür. Filmlerde ve kitaplarda gündüz vakti çölde kalan insanların serap gördüklerinden bahsedilir.

7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 180 Cevabı Meb Yayınları

◊ Oyuncak araba ◊ Kitaplar ◊ Mukavva (35 cm x 50 cm)
◊ Pamuklu veya yünlü kumaş parçası (mukavvanın yarısını kaplayacak boyutta)
Cisimlerin farklı ortamlarda, farklı hızlara sahip olmasından dolayı hareket doğrultuları değişebilir. Verilen malzemeleri kullanarak aşağıdaki açıklamalar doğrultusunda bu değişimleri gözlemlemek için aşağıdaki etkinliği yapalım.

Hazırlayalım
◊ Mukavvanın yarısını kumaşla kaplayalım.
◊ Masa üzerinde mukavvanın kumaşla kaplı olmayan kısmının altına kitapları üst üste koyarak bir destek oluşturalım. Bu sayede mukavvadan bir eğik düzlem elde etmiş oluruz.
◊ Arabayı, altta kalan kumaş yüzeye dik gelecek şekilde mukavvanın en üst noktasından bırakalım.
◊ Arabanın izlediği yolu gözlemleyelim.
◊ Daha sonra aynı noktadan arabayı bu defa kumaş yüzeye dik gelmeyecek şekilde bırakalım ve arabanın izlediği yolu gözlemleyelim.

Yorumlayalım

◊ Kumaş yüzeye dik gelen araba ile belli bir açıyla gelen arabanın izlediği yolları karşılaştırınız.

◊ Araba hangi durumda kumaş yüzeye geldiğinde yön değiştirmiştir?

◊ Arabanın yön değiştirmesinin sebebini tartışınız.

Yazı kaynağı : kitap.basarisiralamasi.net

7. Sınıf Fen Bilimleri Aydın Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 180

7. Sınıf Fen Bilimleri ders kitabı cevapları her sınıf ve düzeyden öğrencilerin ödevlerine yardımcı olması için paylaşıyoruz. 2019 2020 Eğitim öğretim yılı için okullarda okutulan 7. Sınıf Fen Bilimleri ders kitabı etkinlik cevapları için bu sayfayı baştan sona inceleyebilirsiniz. Daha iyi anlamanız için her bir etkinliği ayrı ayrı çözümledik. Eklenmesini ve düzeltilmesini istediğin yerler olursa yorum kısmından yazmayı unutmayın.

Sayfanın Cevapları:

7. Sınıf Aydın Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 2. Bölüm Bitki ve Hayvanlarda Üreme, Büyüme ve Gelişme Cevapları

7. Sınıf  Fen Bilimleri Ders Kitabı Aydın Yayıncılık 6. Ünite Canlılarda Üreme, Büyüme ve Gelişme Sayfa 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185  2. Bölüm Bitki ve Hayvanlarda Üreme, Büyüme ve Gelişme Etkinlik Soruları ve Cevapları

7. Sınıf Aydın Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 166 Cevabı

Yukarıda geçen olayda bir bitkiden alınan yaprağın o hâle gelmesini sağlayan durum nedir? Bu konudaki tahminlerinizi arkadaşlarınızla tartışınız.

7. Sınıf Aydın Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 167 Cevabı

Eşeysiz Üreme

Bu üreme çeşidinde erkek ve dişi üreme hücreleri görev almaz, yani döllenme yoktur. Tek bir canlının döllenme olmadan kendine benzer yeni canlılar oluşturmasına eşeysiz üreme denir. Eşeysiz üreme çeşitlerini, birlikte inceleyelim.

7. Sınıf Aydın Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 169 Cevabı

Vejetatif Üreme
• Bir menekşe bitkisinin yaprağını sapı ile birlikte makas ya da bıçak ile keselim (Bıçak ya da makas kullanırken dikkatli olunuz.).
• Kestiğimiz yaprağı, su dolu kabın içine koyalım.
• Köklendiğini gördüğümüzde bunu bir saksıya dikelim ve bitkimizi büyütelim.
• Bitkiyi büyütme aşamasında hergün aynı saatte fotoğrafını çekelim.
• Çektiğimiz fotoğrafları kartona sırasıyla yapıştıralım ve fotoğrafların altına değişimleri yazalım.
• Hazırladığımız posteri sınıfta arkadaşlarımıza sunalım.

 Yeni oluşan bitki ile ana canlı olan bitki arasında benzerlik ve farklılık var mıdır?

7. Sınıf Aydın Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 170 Cevabı

Eşeyli Üreme

İki farklı cinsiyete ait üreme hücrelerinin birleşmesiyle yeni canlılar oluşmasına eşeyli üreme denir. Oluşan yeni canlı, ana canlılardan farklı kalıtsal özelliklere sahiptir.

Bitkilerde Üreme

Bitkilerin dalının, yaprağının veya gövdesinin bir kısmının alınıp köklendirilerek aynı kalıtsal özelliklere sahip yeni bir bitki elde edilmesini öğrendik. Peki, daha önce bir tohumdan bitkinin elde edilmesine tanıklık ettiniz mi? Aldığınız tohumları uygun koşullar altında büyüyüp geliştirdiniz mi? Tohumdan elde edilen bitki ile yaprağından, dalından veya gövdesinden elde edilen bitkinin üreme şekli arasında bir fark var mıdır?

7. Sınıf Aydın Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 171 Cevabı

Çiçekli Bitkilerin Kısımları
• Çevremizde gördüğümüz çiçekli bitkileri gözlemleyelim.
• En beğendiğimiz çiçeği defterimize çizelim.
• Defterimize çizdiğimiz çiçeğin kısımlarının ne olacağını tahmin edelim ve tahminlerimizi defterimize yazalım.
Analiz

Sizin çizdiğiniz çiçek resimleri ile arkadaşlarınızın çizdiği resimler arasında benzerlik veya farklılık var mıdır?

Tahmin ettiğiniz çiçeğin kısımları ile arkadaşlarınızın tahminlerini karşılaştırınız.

7. Sınıf Aydın Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 172 Cevabı

Benim Çiçek Modelim
• İstediğimiz malzemeleri kullanarak bir çiçek modeli tasarlayalım.
• Hazırladığımız modelimizi sınıfımızda veya okulumuzun uygun bir köşesinde sergileyelim.

Analiz

Modelimizde kullandığımız malzemeler, çiçeğin hangi yapılarını temsil etmektedir?

Hazırladığımız çiçek modelini, arkadaşlarımızın hazırladığı model ile karşılaştırdığımızda benzer veya farklı yönleri var mıdır?

Tozlaşma ve Döllenme

Yandaki görsel gibi böceklerin çiçekte veya çiçeğin etrafında dolaştığını hiç gördünüz mü? Bu böceklerin bitkilerin üremesine yardımcı olabileceğini hiç düşündünüz mü? Böcekler gibi, cansız varlıkların da bitkilerin üremesinde rolü vardır. Peki, bu cansız varlıklar nelerdir?

7. Sınıf Aydın Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 173 Cevabı

Tohumların Yayılma Yolları

Tohumlar, uygun olmayan şartlarda uyku hâlindedir ve çimlenemez. Tohumlar şekil, büyüklük ve renk olarak farklılık gösterirken aynı zamanda canlılığını koruma süresi olarak da değişkendir.

7. Sınıf Aydın Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 175 Cevabı

Çimlenme

Tohumun içinde embriyonun ve besinin bulunduğunu daha önce öğrendik. Embriyo kendisi için uygun şartlar sağlandığında gelişir ve yeni bir bitki oluşturur. Bu olaya çimlenme adı verilir. Çimlenme için gerekli olan şartlar; uygun sıcaklık, su (nem) ve hava (oksijen) dır.

Fasulye Tohumunun Çimlenmesi
• Plastik kutumuzun tabanını ince bir pamuk tabakası ile örtelim.
• Fasulye tohumlarımızdan yaklaşık 10 tanesini kutunun içine atalım.
• Üzerini bu sefer ince, ıslak bir pamuk örtüsü ile örtelim.
• Kutunun ağzı açık kalacak şekilde oda sıcaklığında tutalım.
• Pamuk kuruduğunda tekrar ıslatmaya özen gösterelim.
• Yaklaşık 10 – 15 gün boyunca deneyimizin her gün fotoğrafını çekelim ve gözlemlerimizi defterimize yazalım.

7. Sınıf Aydın Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 176 Cevabı

Analiz
— 10 – 15 gün sonra fasulye tohumlarında nasıl bir değişiklik olmuştur?
— Çimlenme olayında gerekli olan şartları sıralayınız.
— Yaptığımız deneyi aşağıdaki gibi çevre şartlarını değiştirseydik değişkenler ne olurdu? Tabloyu doldurarak verilen soruları cevaplayınız.

Tercih edilen sıcaklık 25 °C yerine, 0 °C olsaydı deneyimizde nasıl değişiklikler olurdu?

Tercih edilen pamuk ıslak değil de kuru olsaydı deneyimizde nasıl değişiklikler olurdu?

Tercih edilen kabın kapağı açık değil de kapalı olsaydı deneyimizde nasıl değişiklikler olurdu?

7. Sınıf Aydın Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 177 Cevabı

Hayvanlarda Üreme, Büyüme ve Gelişme

Doğada yaşayan birçok hayvan türü vardır. Peki, bu hayvanların üremesi nasıl gerçekleşiyor? Bu hayvanların hepsi aynı şekilde mi çoğalıyor? Hayvanlar yavrularının ihtiyaçlarını karşılıyor mu?

7. Sınıf Aydın Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 178 Cevabı

Benim Güzel Hayvanat Bahçem
• Omurgalı hayvanların çoğalma şekli ile bu canlıların yavru bakımı yapıp yapmadıklarını İnternet, dergi, ansiklopedi ve ders kitabımızdan yararlanarak araştıralım.
• Araştırma sonuçlarımızı defterimize not alalım.

• Küçük hayvan oyuncaklarımızı kullanarak bir hayvanat bahçesi yapalım.
• Bu canlıların özelliklerini küçük kâğıtlara yazarak belirtelim.
• Bu etkinliği arkadaşlarımıza sunduktan sonra sınıfımızda veya okulumuzun uygun bir köşesinde hayvanat bahçemizi sergileyelim.

7. Sınıf Aydın Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 183 Cevabı

Görsellerde gördüğünüz canlılar, memeli sınıfındandır. Ayı, zürafa, maymun, kedi, kaplan ve fil buna örnektir. Peki, bu canlıların üremesi hakkında bir bilginiz var mı? Kedinin dünyaya gelişini hiç gördünüz mü?

7. Sınıf Aydın Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 184 Cevabı

Başkalaşım

Bazı canlılar dünyaya geldiklerinde ana canlıya benzemez. Bu yavru canlılar, ana canlıya benzeyinceye kadar bazı değişiklikler geçirir. Canlılarda meydana gelen bu değişim başkalaşım olarak adlandırılır.

7. Sınıf Aydın Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 185 Cevabı

Etkinlik Yapalım

Hayvan Besleyelim
• Bir hayvanın bakımını üstlenelim (Bu hayvan, canlı bir balık, civciv, tavşan, kedi ya da köpek olabilir.).
• Bu canlının gelişim sürecini fotoğraflayarak rapor hâline getirelim.

• Daha sonra bilgisayarda slayt hazırlayalım ve slaytımızı arkadaşlarımıza sunalım. 

Yazı kaynağı : kitap.basarisiralamasi.net

Yorumların yanıtı sitenin aşağı kısmında

Ali : bilmiyorum, keşke arkadaşlar yorumlarda yanıt versinler.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada
enteresan haberler

Yorum yapın