1 milyondan fazla yayınlanmış uygulamayla Google Flutter, web uygulamaları ve WebAssembly desteğini genişletiyor
çarpıntı, Google’ın açık kaynaklı çok platformlu uygulama çerçevesi, son zamanlarda oldukça ivme kazanıyor ve her iki Google’ın dahili ekibi de yeni Play Console Uygulaması, Google Cloud mobil uygulaması ve Android’in Windows için Nearby Share uygulaması gibi projelere güveniyor. Canonical’daki geliştiriciler (yeni Ubuntu yükleyicisi için), Fransa’nın SNCF’si ve projeleri için kullanan diğerleri. Ekip, bugün Google I/O’da geçen yılki I/O’da 3.0 dönüm noktasına ulaşan ve şimdi 3.10 sürümünü piyasaya süren proje için bir dizi yeni özelliği duyuruyor.
Google ayrıca, 2022’nin ortalarında 500.000 olan yayınlanmış Flutter tabanlı uygulama sayısı 1 milyondan fazla olduğunu da belirtti.
Flutter’ın bu noktada nispeten istikrarlı olmasıyla, ekibin mevcut bazı yeteneklerini genişletmek ve mevcut projelerde Flutter’ı benimsemeyi kolaylaştırmak için çalışması şaşırtıcı olmayabilir. Ancak aynı zamanda Google, WebAssembly’ye özel olarak odaklanarak yeni teknolojilere de bakıyor.
3.10 sürümü ile geliştiriciler artık Flutter bileşenlerini mevcut web uygulamalarına daha kolay entegre edebilirler. Bu, Google’ın bir süre önce üzerinde çalışmaya başladığı bir şeydi, ancak şimdi geliştiriciler, Flutter bileşenlerini diğer herhangi bir CSS öğesi gibi entegre etmek için Flutter’ın öğe yerleştirme yeteneklerini kullanabilir ve ardından onu da bir CSS öğesi gibi manipüle edebilir.
Önceleri, web’deki Flutter uygulamaları, genellikle mevcut mobil uygulamaları temel alan tam ölçekli, tam ekran uygulamalar olma eğilimindeydi. “Genellikle ‘Bir mobil uygulamam var ve onu web’de çalıştırmak istiyorum’ diye başlayan ve tüm ekranı kaplayan uygulamalar geliştiren insanları görmeye başladık. Ancak artık web deneyimi etrafında tasarlanmış uygulamalar geliştiren ve buna göre ev sahipliği yapan insanları görmeye başlıyoruz.” Tim SneathGoogle’ın Flutter ve Dart programlama dili için ürün ve UX direktörü bana söyledi.
Sneath ayrıca ekibin Flutter’ın web üzerindeki performansını iyileştirmek için çok çalıştığını belirtti (Flutter’ın orijinal olarak bir mobil uygulama geliştirme çerçevesi olduğunu ve istikrarlı web desteğinin yalnızca geldiğini hatırlamakta fayda var) 2021’de 2. versiyonda). Spesifik olarak, bu, yükleme sürelerinin artık oldukça önemli ölçüde azaltıldığı anlamına gelir.
Web’i desteklemekten bahseden Flutter ekibi, çerçevenin WebAssembly ile yakın bağlantısına rağmen WebAssembly’yi (Wasm) hedefleme üzerinde çalışmaya devam ediyor. Dart dili. Wasm’ın hala ilk günlerinde olduğu göz önüne alındığında, birçok özelliği değişmeye devam ediyor. Flutter ekibinin belirttiği gibi, Wasm yakın zamana kadar çöp toplamaya sahip değildi, ancak Google, Wasm ekosistemindeki birkaç ekiple çalışarak WasmGC uzantısı, artık Chromium tabanlı tarayıcılara entegre ediliyor. Bununla ekip artık rahat etti Wasm için önizleme desteği ekleme yayın öncesi kanallarında, geliştiricilerin Dart to Wasm’ı derlemesine olanak tanır.
Sneath, “Uzun süredir üretim kalitesinde JavaScript desteğine sahibiz, ancak derlenmiş deneyimlerin yerel gücünü web’e getirebilmek daha da yardımcı olacaktır” dedi. “Birçoğu da entegrasyonla ilgili. Kotlin veya Dart’ta veya gerçekten web’de derlenen diğer dillerde kodunuz varsa ve bunlarla birlikte çalışma yeteneğiniz varsa, alt tabakanın olduğu yere kayar. Bazen insanlar bu dile karşı bu dil konusunda çok endişelenir ve sonra onlara bu ayrık ekosistemler gibi davranırlar. Bizim için, insanların istedikleri dilde kod yazmasını önemsiyorsunuz ve Wasm aniden bu tutarlılığı stratejimize getiriyor. Sonunda o noktaya geldiğimiz ve belki de etrafta diyalog kurmaktan uzaklaştığımız için heyecanlıyız. [language] A’ya karşı B.”
Flutter ekibinin son zamanlarda odaklandığı bir başka konu da grafik performansı. Ekibin bu yılın başlarında duyurduğu gibi, Pervane oluşturma çalışma zamanını tamamen yeniden yazdı ve sürüm 3.10’da bu, artık iOS uygulamaları için varsayılan ayar oldu. Bununla, yalnızca Flutter’ın en son sürümüne geçiş yaparak, uygulamalar büyük bir performans artışı elde edecek.
Android’de, Pervane artık önizleme aşamasındadır. Orada, motor Vulkan kütüphanesi, tüm modern Android cihazlarının desteklediği (ancak Google eski cihazlar için bir uyumluluk modu sunacak). Android’in bu güncellemeleri ilk alan kişi olmaması olağandışı görünse de Sneath, Flutter’ın Android’deki grafik motorunun zaten oldukça optimize edildiğini belirtti. Bu nedenle ekip, grafik performansını iyileştirmek için önemli ölçüde daha fazla alana sahip olan iOS’a öncelik vermeye karar verdi.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada