Google, 2024’ün 1. Çeyreğinde Chrome kullanıcılarının %1’i için üçüncü taraf çerezlerini devre dışı bırakacak

Google’ın Gizlilik Korumalı Alanı üçüncü taraf tanımlama bilgilerini daha gizlilik bilincine sahip bir yaklaşımla değiştirmeyi amaçlayarak, kullanıcıların ilgi alanlarını yönetmelerine ve onları benzer göz atma modellerine dayalı gruplar halinde gruplandırmalarına olanak tanır. Bu, çevrimiçi reklamcılık sektörü için büyük bir değişiklik ve yıllarca bunun hakkında konuşup çeşitli deneyler yayınladıktan sonra, çevrimiçi reklamcılık sektörü için gerçek olmak üzere. Google, 2024’ün başlarından itibaren Chrome kullanıcılarının %1’ini Privacy Sandbox’a taşımayı ve onlar için üçüncü taraf çerezlerini devre dışı bırakmayı planladığını bugün duyurdu. Google’ın 2024’ün ikinci yarısında üçüncü taraf çerezlerini tamamen kullanımdan kaldırma planı yolunda ilerliyor.

Ayrıca, Temmuz ayında Chrome 115 sürümünün kullanıma sunulmasıyla birlikte Google, Privacy Sandbox’ın alaka düzeyi ve ölçüm API’lerini genel olarak tüm Chrome kullanıcılarının kullanımına sunuyor ve geliştiricilerin bu API’leri canlı trafikle test etmesini kolaylaştırıyor. Google, bu sürümden sonra API’de herhangi bir önemli değişiklik yapmayı planlamamaktadır.

Chrome kullanıcılarının %1’i için üçüncü taraf çerezlerini kullanımdan kaldırmak, büyük bir etki yaratacak gibi görünmüyor, ancak Gizlilik Korumalı Alanı içinde Özel Reklamcılık Teknolojisi ürün lideri olan Google’dan Victor Wong’un bana söylediği gibi, bu, geliştiricilerin gerçeklerini değerlendirmelerine yardımcı olacak. -dünya, 2024’ün sonlarında yapılacak daha büyük değişikliklere hazır. Buna hazırlanmak için geliştiriciler, üçüncü taraf tanımlama bilgilerinin kullanımdan kaldırılmasına hazır olma durumlarını da 2023’ün 4. çeyreğinden itibaren simüle edebilecekler. Kullanıcılarının Gizlilik Korumalı Alanına yapılandırılabilir yüzdesi.

“Bu plan, İngiltere’nin Rekabet ve Piyasa Otoritesi olan CMA ile yakın istişare ve koordinasyon ile geliştirildi. Bu konuda onlara danıştık ve endüstri ile ortaklaşa çözümü fiilen test etmenin en iyi yolunun bu olduğunu düşündük,” diye açıkladı Wong. “4. çeyrekte [2023], testlerin bir kısmını koordine etmeye ve bunu kolaylaştırmaya yardımcı oluyoruz. Q1 [2024]%1’i kullanımdan kaldırıyoruz ve bu da sektördeki herkes için onları ciddi şekilde deney yapmaya ve test etmeye zorluyor.”

Chrome 115’in kullanıma sunulmasıyla birlikte çoğu reklam teknolojisi geliştiricisi, çözümlerini geniş ölçekte test etmeye başlayabilecektir. Bu noktada, Korumalı Kitle, İlişkilendirme Raporlama ve Konular API’sı gibi Gizlilik Korumalı Alanı özellikleri kilitlenir.

Kullanıcıların bugün Chrome’da Gizlilik Korumalı Alan denemelerini açabileceklerini belirtmekte fayda var. API’ler, Chrome 101 beta’nın piyasaya sürülmesinden bu yana test için kullanılabilir durumda. Ancak bunun, bu API’leri geniş ölçekte test edebilmekten oldukça farklı olduğu açıktır.

“Pek çok kişi daha fazla ölçeklenebilirlik talep ediyor, çünkü bugün, belli ki, şu anda kullanıcıların yalnızca küçük bir kısmının kullanılabilir korumalı alanı var. Yani sadece test yapmak için bile oldukça sınırlı. Ancak bunu büyütmek için çok fazla ilgi görüyoruz,” dedi Wong. Ayrıca, Google’ın şu anda bu sayıyı %1’in üzerine çıkarmak için 2023 boyunca herhangi bir aracı adım planı olmadığını da belirtti. Tamamen kullanımdan kaldırmaya karar verdiğinde Google, arada herhangi bir kilometre taşı olmaksızın %1’den %100’e çıkmayı planlıyor (gerçi belli ki biraz artış olacak).

Google’ın orijinal planı, izleme çerezlerini 2022 gibi erken bir tarihte aşamalı olarak kaldırmayı öngörüyordu, ancak şirket 2021’de bu zaman çizelgesini değiştirdi ve daha sonra 2022’de tekrar.

“En azından web tarihinde bu girişimin ne kadar büyük bir anlaşma olduğunu söylemenin abartı olduğunu düşünmüyorum. Bu nedenle, geliştiriciler, düzenleyiciler, politika yapıcılar ve reklamverenler dahil olmak üzere ekosistemdeki seslerin girdilerine dayalı olarak çok bilinçli bir yaklaşım izliyoruz. Bu iş ortaklarının çoğundan, test edip uyum sağlayabileceklerinden emin olmak için daha fazla zamana ihtiyaç duyulduğunu duyduk,” dedi Wong. Ancak şirketin, bu son tarihler yaklaşırken ekosistemde çok sayıda insanın çok hızlı hareket etmeye başladığını gördüğünü de kaydetti. Bazı ortakların, bugün geçiş yapabilecekleri noktada olabileceğini düşünüyor.

Privacy Sandbox’ın tartışmasız olmadığı ve diğer tarayıcı satıcılarının çok şey aldığı bir sır değil. farklı yaklaşımlar kullanıcılarının gizliliğini korumak için. Google’ın girişimini yakından izleyen CMA ile şirket, Gizlilik Korumalı Alanı’nı nasıl uyguladığı konusunda kendisine rakipleri karşısında avantaj sağlayabilecek kendi kendini tercih etme uygulamalarının olmamasını sağlayacak bir dizi yönergeyi taahhüt etti. Rakiplerin hiçbiri Gizlilik Korumalı Alanı’nı benimsemeye özellikle istekli görünmediğinden, genel web reklamcılığı ekosistemi üzerindeki etkileri henüz görülmedi.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın